Az a pont, ahonnan az értékesítés indult, nem volt túl kecsegtető. Mégis, talán ez az egyik legnagyobb szakmai siker, amit eddigi pályafutásom során elértem. Hogyan lesz egy vérbeli szkeptikusból elégedett ügyfél? Mi kell ahhoz, hogy a lehető legmagasabb áron kerüljön eladásra az ingatlan?
Ígéretes felújítandó lakás a Bem rakparton
Azonnal felcsillant a szemem, amikor megtudtam, hogy egy Bem rakparton található ingatlanról van szó. Ugyanis a Duna szomszédságában elhelyezkedő házak, lakások nagyon ritkák és rendkívül keresettek a piacon. A hirdetéshez csak egy rövid leírást mellékeltek, képek egyáltalán nem voltak, így abszolút meglepetésként ért, hogy hová is érkezem. Az ingatlanról annyit érdemes tudni, hogy habár (leginkább kívülről erősen) felújítandó állapotú, azért sok lehetőség rejlik benne. Hátrányként említhető még, hogy az egyik oldalon egy forgalmas útra néz.
Amikor még nincs meg a bizalom: itt tényleg a nulláról indultunk
A lakásba belépve egy kedves idős hölgy fogadott. Később a lányával is találkoztam, akiről kiderült, Ő is a négy tulajdonos egyike. Egy rendkívül határozott, felkészült – és egyben az ingatlanosokkal kapcsolatban iszonyúan szkeptikus – ügyféllel találtam szemben magam. Az elején a bizalom még érezhetően nem volt meg irányomba. Részletesen elmondtam nekik, hogy milyen módszerekkel dolgozom, és mi az a hozzáadott érték, amivel megkönnyíteném és gyorsabbá tenném az eladást. Megköszönték a segítséget, de ezután gyakorlatilag köddé váltak. Végül – négy hónap elteltével – újra leültünk beszélgetni.
Egy ingatlanos két legfőbb erénye: türelem és rugalmasság
A szerződéstervezetemre kapott reakció hidegzuhanyként ért. A 2,5-3 oldalas megbízási feltételekhez 2 oldalnyi komment érkezett. Ekkor kicsit elbizonytalanodtam, de nem adtam fel (pedig a legtöbb értékesítő ezt tette volna). Egy személyes találkozó alkalmával pontról pontra, szóról szóra átrágtuk az egészet.
Ez hozta meg a pálfordulást. Értékelték az odafigyelést, valamint azt, hogy nem könyveltem el őket problémás ügyfélként, akiktől a legtöbb ingatlanos minél hamarabb meg akarna szabadulni. Az együttműködés nagyfokú rugalmasságot igényelt. Olyan új pontok kerültek a megbízásba, melyekre az elmúlt 9 évben még nem volt precedens. Mindenben igyekeztem az ügyfelek kívánságainak eleget tenni.
Új platform az ingatlanértékesítés szolgálatában
Mindig el szoktam mondani a megbízóimnak, hogy „nagyon nem mindegy, hány hal kerül abba a bizonyos hálóba.” Éppen ezért nyitottnak kell lenni az új technológiák, lehetőségek iránt. Most is mindent bevetettem, hogy minél több emberhez eljusson a hirdetés (és az valóban megragadja a figyelmet).
Egyrészt gyönyörű fotók készültek, különösen a panorámáról, ami véleményem szerint az eladni kívánt lakás legcsábítóbb előnye. Másrészt ez volt az az ingatlan, amit először kiraktam az akkor újonnan induló TikTok csatornámra. Az eredmény még engem is meglepett: a négy-öt kiposztolt videó egy hét alatt összesen 400 000 megtekintést kapott. Többek között a profi marketing az az érték, amit a siker érdekében én hozzá tudok tenni a folyamathoz.
A közös munka hamar meghozta a gyümölcsét
Amikor az ügyfelekkel megkezdtük az együttműködést, az ingatlan már 6 hónapja volt a piacon. Nekem kevesebb mint 5 hét alatt sikerült eladnom.
Az alatt a fél év alatt, amíg a tulajdonos árulta, a legjobb ajánlata 125 millió Ft volt. Végül a segítségemmel 145 millióért kelt el az ingatlan.
Az idáig vezető események időrendben az alábbiak szerint alakultak:
Először egy 130 M Ft-os ajánlat érkezett (ez már magasabb volt, mint amit a tulajdonos 6 hónap alatt „ki tudott harcolni”). Erre a tulajdonos válaszajánlata 145 M Ft volt.
Jelentkezett egy új potenciális vevő egy 137 M Ft-os ajánlattal.
Az utolsó pillanatban sikerült beszélnem azzal, aki az első, 130 M Ft-os ajánlatot adta. Meggyőztem, hogy ha mindenképpen szeretné a lakást és elkerülné a licithelyzetet, most, még a 20 órai határidő lejárta előtt adja meg a 145 milliót. 19:59 perckor létrejött a megállapodás. ☺
Az esetből az alábbi tanulságokat vontam le:
Igenis megéri időt és energiát áldozni az (egyébként érdeklődést mutató) ügyfélre, még akkor is, ha az elején nagy a bizalmatlanság.
Ha a potenciális vevőnek nagyon tetszik az ingatlan, olyan előnyös szituációt kell számára teremteni, melyben a saját kezében tarthatja a sorsát, az áralku menetét.
Ismét bebizonyosodott, hogy érdemes minél több platformon jelen lenni, minél több érdeklődőre szert tenni, és, hogy a social media szerepe óriási az ingatlanértékesítés során.
Szeretnél Te is hasonlóan jó eredményeket elérni? Együtt sikerülni fog!